Tuesday, March 24, 2009

Apakah Kita Layak..



BismiLlaahi Wal HamduliLlaah..

Apakah aku layak untuk memegang amanah ilmu2Nya? Segala macam ilmu adalah milik mutlak Sang Pencipta yang Maha Agung. Allah berfirman:

"Dan pada sisi Allah jualah anak kunci perbendaharaan segala yang ghaib, tiada sesiapa yang mengetahuinya melainkan Dia lah sahaja; dan Ia mengetahui apa yang ada di darat dan di laut; dan tidak gugur sehelai daun pun melainkan Ia mengetahuinya, dan tidak gugur sebutir bijipun dalam kegelapan bumi dan tidak gugur yang basah dan yang kering, melainkan (semuanya) ada tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz) yang terang nyata. " (al-An'aam, 59)

Maka kita sebagai hamba adalah penjunjung amanahNya yang besar, untuk menggunakan ilmu yang dipinjamkan oleh Allah demi Islam, untuk manfaat seluruh alam.

Moga aku mampu memegang amanah ini. Selamat menghadapi end-block exam buat semua sahabat2ku pelajar perubatan. Moga ada yang positif untuk exam kali ini, bermula 13 April 2009.

"Orang yang berjaya adalah mereka yang memandang setiap perkara yang negatif sebagai maklumbalas @ feedback yang dia perlu respon, bukan memandangnya sebagai kegagalan"

WaLlaahu'alam.

1 comment:

hajarzainal said...

selamat exam kepada abu dan ibu iffah.
kitorg pun nak exam jugak ni.
doakan kejayaan bersama dunia dan akhirat.insya ALLAH