Monday, March 30, 2009

Tahniah Untuk Mama ku..

BismiLlaahi Wal HamduliLlah.

Pada 25 Mac yang lalu, Mama ku, Puan Khlipah binti Ibrahim, telah berjaya secara rasmi mendapat sijil ijazah kedoktoran (PhD) dalam bidang yang beliau ceburi di USM pulau pinang. Tak ingat bidang apa, selalu lupa, tapi yang penting, ia berkaitan dengan Mathematics. Di usianya yang mencecah 49 tahun, Mama tetap gigih menghabiskan pelajaran di peringkat PhD dengan rintangan2 dan cabaran2 yang telah aku ceritakan pada September yang lalu.



Buat Mama, pastinya ibumu merasa bangga dengan kejayaan ini. Ibu Mama (nenek aku) kat sebelah mama, turut sama meraikan kejayaan Mama ini. Doakan juga anakmu ini berjaya di bidang perubatan yang masih jauh perjalanannya untuk dilalui.

Buat baba, tahniah atas kejayaan ini. Kejayaan mama adalah kejayaan baba jua. Moga kami anak2 mu mampu berjaya dengan lebih cemerlang dunia dan akhirat, insya Allah. Buat aku, kegagalan itu bukan bermakna ketidakmampuan, tetapi ia adalah feedback bahawa strategy lama itu tidak berkesan, strategy dan disiplin baru perlu di bangunkan untuk memastikan kejayaan kembali ke genggaman tanganmu. Keep up, plan again, and do some reformation in your life.


Moga2 kejayaan Mama akan terus menjadi pembakar semangat dan azam diriku dalam usaha untuk melayakkan aku memegang amanah ilmuNya. Allah takkan beri amanah itu jika diriku tidak berubah.


Wassalam

No comments: