Tuesday, January 20, 2009

Kekalahan Memalukan israel LaknatuLlaah.

BismiLlaahi Wal hamduliLlaah..

Israel baru sahaja mengumumkan gencatan senjata (18 Januari 2009) dalam peperangan yang berleretan selama 22 hari yang mengorbankan lebih 1300 nyawa umat Islam Palestin. Manusia durjana, Ehud Olmert menyebut bahawa israel sudah mencapai matlamat perang, malah lebih dari matlamat asal perang. Sebab itulah gencatan senjata diumumkan. Dan ia ada kaitan juga dengan hubungan israel-Mesir.

Namun, di pihak HAMAS, gencatan senjata oleh HAMAS hanya diumumkan selepas 12 jam gencatan senjata israel, bagi memaksa tentera israel berundur sepenuhnya dari bumi Palestin. Mereka diberikan tempoh seminggu untuk berbuat demikian.

Ismael haniyeh menyebut bahawa, gencatan senjata yang dimulakan oleh israel bukan kerana matlamat tercapai, tetapi kerana mereka tewas dalam peperangan tersebut. Apa target sebenar israel ni? Ismael Haniyeh menyebut, mereka ada 2 target. Yang pertama, mereka ingin menghancurkan HAMAS, dan kedua, mereka ingin memastikan HAMAS berhenti melancarkan roket ke israel. Namun, kedua2nya tidak berjaya kerana HAMAS terus menerus menyerang walaupun dalam keadaan kekurangan.

Walau dilihat pada material memang tiada tandingan antara HAMAS dan israel, bermakna awal-awal lagi HAMAS akan kalah bahkan akan terkubur, tetapi apa jadinya? Yang berlakunya adalah disebalik itu, iaitu kemenangan dan juga pertolongan daripada Allah swt. Kalau tanpa pertolongan Allah swt nescaya mustahil HAMAS akan menang, itulah pentingnya pertolongan Allah swt dalam apa jua keadaan.

Kesimpulannya, HAMAS menang dalam perang ini, dan israel kalah dengan penuh kehinaan. Sepertimana mereka kalah ketika berperang dengan Lubnan pada 2006.Israel hanya mencari alasan untuk menutup malu mereka. Takbir!!

Tapi, dalam berita menyebut, lebih 100,000 rakyat palestin hilang tempat tinggal, dan kos untuk bina semula Gaza memakan belanja paling kurang 2 billion dollar. So, teruskan menderma dan memboikot.

WaLlaahu'alam.

No comments: