Saturday, September 13, 2008

Realiti Kahwin Muda..



BismiLlaahi WalHamduliLlaahi..

Pada 2minggu lepas, aku menerima sekeping mesej, “kalau tak keberatan,nak mintak nta kongsikan pengalaman dan cabaran kehidupan sebagai seorang suami”

Buat masa ni, tak sempat lagi nak tulis tentang perkara ni,tapi insyaAllah aku akan usahakan sebelum Aidilfitri nanti. Cuma,pada peringkat pertama ini, aku sekadar ingin berkongsi tentang latar belakang keluargaku.
1. Mama dan Baba ku mendirikan rumahtangga pada umur 21 tahun ketika menuntut di USA, first year. Mereka mendapat 2 orang anak ketika belajar.
2. Abang Sulong ku berkahwin pada tahun 2006, umurnya 24 tahun. Baru habis belajar ketika itu.
3. Kakak ku yang kedua berkahwin pada tahun 2005, umurnya 22 tahun dan di tahun 4 jurusan perubatan UM.
4. Kakak ku yang ketiga berkahwin pada tahun 2007 (lewat 3 minggu dari tarikh pernikahanku) , juga pada umur 22 tahun dan tahun kedua jurusan kejuruteraan elektronik di German.
5. Aku, anak kelima (langkah abang aku yang sorang lagi) berkahwin pada tahun 2007, pada umur 20 tahun. Akulah paling muda di kalangan familyku yang berkahwin. Tapi, semua pun kahwin masa muda.

Pengalaman?Tunggu artikel akan datang, Insya Allah.

WaLlaahu’alam.

No comments: